Silicon Valley Accelerator je za dveřmi a zkušený mentor Alfredo Coppola z amerického USMAC uděluje cenné rady nejen jeho účastníkům, ale všem founderům, kteří by chtěli za oceánem uspět. Klíčová je podle něj schopnost přizpůsobit se specifikům tamního trhu a mít před sebou ambiciózní cíle.
Alfredo Coppola působil jako mentor na prvním běhu Silicon Valley Acceleratoru a již za pár dní se objeví mezi vybranými českými a slovenskými startupy podruhé. „U loňských účastníků jsme si během akcelerátoru všimli důležité změny v mindsetu. Všichni do jednoho si uvědomili, že základem jejich prezentace musí být zaměření se na zákazníka. To jim neskutečně pomohlo při jejich networkingových aktivitách,” vzpomíná Alfredo Copolla a rovnou přidává několik užitečných tipů pro nové účastnÍky SVA:
- nepodceňte svou přípravu
- účastněte se všech částí akcelerátoru
- nebojte se nahlédnout na trh z jiné perspektivy
- buďte ochotni přizpůsobit se potřebám amerického trhu
- udělejte si důkladnou rešerši o své konkurenci v USA
Američtí investoři podle Coppoly hledají foundery, kteří mají nejen dokonalé technologické řešení, ale jsou především experty na byznys a sales.
,,Pokud chcete v Americe uspět, nezapomeňte, že zaměření na zákazníka je důležitější než technologická dokonalost.”
Američtí investoři se potřebují před investicí do evropského startupu přesvědčit o tom, že daný startup je schopný přilákat a přesvědčit americkou klientelu. „Cokoliv, co zvýší škálovatelnost evropského startupu, je velkou výhodou. Může to být třeba důvěryhodný strategický partner,” vysvětluje Alfredo.
České startupy si nekladou dost velké cíle
Alfredo Coppola se domnívá, že českým founderům by neuškodilo, kdyby byli ve svých plánech o něco ambicióznější. Upozorňuje však i na další zásadní problém. „České startupy trpí nedostatkem expertízy v marketingu a sales a do těchto oblastí by určitě měly více investovat,” vysvětluje.