Alfredo Coppola radí účastníkům SVA: nepodceňte přípravu a buďte připraveni adaptovat se na americký trh

STARTUPY, NOVINKY

24. března 2023

Silicon Valley Accelerator je za dveřmi a zkušený mentor Alfredo Coppola z amerického USMAC uděluje cenné rady nejen jeho účastníkům, ale všem founderům, kteří by chtěli za oceánem uspět. Klíčová je podle něj schopnost přizpůsobit se specifikům tamního trhu a mít před sebou ambiciózní cíle.

Alfredo Coppola působil jako mentor na prvním běhu Silicon Valley Acceleratoru a již za pár dní se objeví mezi vybranými českými a slovenskými startupy podruhé. „U loňských účastníků jsme si během akcelerátoru všimli důležité změny v mindsetu. Všichni do jednoho si uvědomili, že základem jejich prezentace musí být zaměření se na zákazníka. To jim neskutečně pomohlo při jejich networkingových aktivitách,” vzpomíná Alfredo Copolla a rovnou přidává několik užitečných tipů pro nové účastnÍky SVA:

  • nepodceňte svou přípravu
  • účastněte se všech částí akcelerátoru
  • nebojte se nahlédnout na trh z jiné perspektivy
  • buďte ochotni přizpůsobit se potřebám amerického trhu
  • udělejte si důkladnou rešerši o své konkurenci v USA

Američtí investoři podle Coppoly hledají foundery, kteří mají nejen dokonalé technologické řešení, ale jsou především experty na byznys a sales.

,,Pokud chcete v Americe uspět, nezapomeňte, že zaměření na zákazníka je důležitější než technologická dokonalost.”

Američtí investoři se potřebují před investicí do evropského startupu přesvědčit o tom, že daný startup je schopný přilákat a přesvědčit americkou klientelu. „Cokoliv, co zvýší škálovatelnost evropského startupu, je velkou výhodou. Může to být třeba důvěryhodný strategický partner,” vysvětluje Alfredo.

České startupy si nekladou dost velké cíle

Alfredo Coppola se domnívá, že českým founderům by neuškodilo, kdyby byli ve svých plánech o něco ambicióznější. Upozorňuje však i na další zásadní problém. „České startupy trpí nedostatkem expertízy v marketingu a sales a do těchto oblastí by určitě měly více investovat,” vysvětluje.

„Bez silného sales týmu nebudete mít žádné příjmy.”

Alfredo Coppola má za sebou více než 25 let zkušeností s rozvojem podnikání a managementu v oblasti informačních technologií. Během své kariéry poskytoval poradenství více než 600 začínajícím technologickým společnostem a spolupracoval s takovými nadnárodními giganty jako je Adobe, Microsoft, Deloitte a PricewaterhouseCoopers.   

Do USMAC Alfredo nastoupil v roce 2007 jako mentor a od roku 2010 posílil vedení firmy na pozici ředitele pro business development. V této roli rozšířil partnerské programy USMAC a představil akcelerační program „Go Global“ Silicon Valley.

Blog a novinky

Faily, které vás zavedou do údolí smrti

Práce s hlasem, intonace, memorování. Jak odprezentovat svůj startup na světové scéně?